Sportlogic

Despre brand-uri si mamele eroilor inelelor

In Bizz sport, Economia sociala, Economia sportului, PORNO SPORT on Mai 28, 2012 at 10:59 PM

Am decis ca intr-un final sa ma exprim pe blogul lui „Atza”, pentru ca dupa „spe” tentative ratate, camaradul a reusit sa ma convinga. Cum? Ei bine cu filmuletele astea. Serios dupa al 3-lea (la rand fara apa si pe stomacul gol – acum glumesc ca sa ma dau mare) m-a bufnit plansul:

Voi incepe prin a va povesti cum „m-am visat” tragandu-i in teapa (nu in altceva) pe toti poreclitii din tara asta – incepand cu parazitii si impostorii din birourile COR-ului, trecand prin birourile „ministerului”, federatiilor (nu toate – spre exemplu nu cele de baschet, gimnastica, handball, scrima si mai sunt vreo 2) si terminand cu directorii de scoala, eventual si cu cativa profesori de sport. Nu puturosilor, sportul nu depinde doar de infrastructura sau de bani:

Sportul, performanta, miscarea sportiva mai au nevoie si de pasiune, de inima, de implicare si nu in ultimul rand de fair-play.

Am postat aceste filmulete ca pe „un cap in gura” (metaforic) dat tuturor celor care trezindu-se in spatele unui birou se cred, vorba camaradului, „stapani pe vreun inel” ori de cate ori cineva vine si le cere cel mai mic ajutor. Celor care ne raspund  „Nu!”, atunci cand interlocutorul este un tip onest, sau, „dragul meu, trezeste-te suntem in Romania”, atunci cand interlocutorul este o @^#$@%#*.

Bine inteles aici este vorba si despre politicieni, dar daca ma apuc sa-i numesc, il voi pune in situatie dificila pe Atza, care si asa isi numara prietenii „potenti” doar pe degetele de la o mana, el avand mana lui Raphael din Testoasele Ninja.

Ca sa fiu sincer pana la capat, in locul sau as prefera pe cei impotenti, fiindca cei potenti risca sa ti-o traga urat si din cate il cunosc nu este genul care sa aprecieze… dar stiti exista o vorba inteleapta – „Niciodata sa nu bagi mana in foc pentru nimeni”. In concluzie, situatia nu este roza, daca mai pierde un deget, zau, nu stiu cum va mai manui „sai”-urile alea.   Nu ati vazut-o bine (?), dati clic aici ca sa o vedeti mai de aproape.

Pamfletul de fata se adreseaza in mod special celor care nu vor sa inteleaga ca sunt pusi acolo unde sunt, pentru ca sa ajute; sa faca in asa fel incat visele sa devina realitate, pentru ca inimaginabilul sa se poata intampla. „Voi” sunteti pusi aici pentru asta:

Bine inteles as mai putea sa iau o vuvuzea si sa sun desteptarea in urechile „oarbe” ale parintilor de astazi – principalii vinovati.  Luati aminte:

Dar mai mult decat orice, am ales aceasta tematica si pentru a ma razvrati inca o data si pentru  a demonstra (a cata oara?) ca firme precum RED BULL, PEPSI (cazuri discutate la vremea lor)  si iata mai nou si  Procter & Gamble (de la care totusi ne puteam astepta la un gram de responsabilitate sociala sau civica), duc sistematic campanii de indobitocire a „consumatorului” din Romania.

In tara noastra, P&G rezerva consumatorilor sau clientilor sai doar  publicitati pentru redusi mintali, in timp ce „afara” cuvantul de ordine este „Proud Sposnor Of” si „commitment”. La sucursala din Romania nu poti sa te apropii cu nici un proiect social. Deja parfumul putorilor cracoase de prin toate birourile iti intuneca mintile de la intrare, iar daca totusi din intamplare treci de ele scapand nepietrificat de privirile condescendente si meprizante ale meduzelor si ajungi cumva, printr-un „noroc nebun”, sa dai ochii cu vreo „interfata”, ai pus-o!

Sa te fereasca sfantul sa nu le ai cu engleza, Coana Chirita este o gluma inocenta pe langa vanzatorii de tampoane anti-ciclu. Poate ca as intelege o iota daca mi s-ar vorbi „fifty-fifty”, dar cand „menajerul” vine cu un cuvant-juma’ in romana si cu un cuvant-juma’ in engleza, atunci iti vine sa scoti steagul alb si sa strigi iertare „Coane” (vorba lui Atza), aici m-ai pierdut.

Toate aceste filmulete fac parte din ultima campanie de P.R. a celor de la P&G. – – – Ce frumoase si miscatoare sunt!? – – – De ce trebuie eu sa mi-o iau pe Andrea Marin in retina!? Sa inteleg ca daca nu-mi bag bumbac in orificii, nu am dreptul la parola!?

Domnilor, pardon, Doamnelor, de ce nu am avea si noi dreptul la putina publicitate decenta!? De ce suntem condamnati sa vedem doar fufe multumite ca le-a venit ciclul!? De ce polonezii au dreptul si noi nu!? De ce o mama poloneza are dreptul la minutul sau de recunostiinta (mediatica) si o mama din Romania nu l-ar avea!? Ale noastre au  menstrele mai scurte cumva!? De ce va bateti joc de noi cu tot felul de pitzi „ignobles” si sloganuri pentru imbecili!?

Nu stiu cate femei ar citi un astfel de blog, dar zau, pentru cei 1 miliard de euro CA pe piata din Romania,  merita un boicot. Nu de genul „share” ca sa le facem publicitate, ci din vorba in vorba si  in timp, tot un fel de „share” dar mai romanesc – un fel de boala cronica de care nu mai scapi. Sa se spele pe cap cu Arielul lor toxic. Asta daca nu isi re-evalueaza atitudinea fata de consumatorul de la noi, care asa mioritic si cum o mai fi el, merita putin respect de banii astia.

Da (!), daca inainte „plansei” pentru ca vizionasem filmele, acum ma apuca plansul despre ce am scris si cand ma gandesc unde traim si ca de fapt, s-ar putea sa nu avem nici o scapare.

Dar cel mai mult am plans la povestea lui Nevin Yanit – campioana europeana la 110 m. garduri. Fata asta s-a antrenat in praf, pe bitum, fara incaltari cu un antrenor indoielnic la inceputurile sale.

Dupa castigarea titlului european, edilii din orasul sau au facut un stadion cu pista moderna din tartan care ii poarta numele. Este o femeie, nici macar, doar o campioana. La noi Marian Dragulescu a umblat vreo 3 ani dupa un apartament garantat prin contract.  Despre ce vorbim!? Hai sa vorbim mai bine despre Turcia.  Aici veti gasi povestea ei in 2’30 courtesy of Procter & Gamble „fuckers”, dar si multumita geniului unui mare realizator de film Alejandro Gonzalez Inarritu cel care a regizat toate cele 15 miniscurtmetraje pentru campania moguloilor !

In incheiere ca sa nu parem „anti-urban”, retrograzi si „de la tara” (adica deloc „trendy”), propun sa folosim limba engleza doar pentru injuraturi. In cazul asta nu as avea nici o obiectie. In primul rand copiii ar creste mai bine educati fiindca urechiuselor lor nu vor trebui sa suporte din frageda copilarie mojicismele verbale ale adultilor. In al 2-lea rand, o astfel de initiativa ar putea pune baze solide pentru invatarea unei limbi straine absolut necesara in ziua de azi… So, dear P & G, go and fuck yourself! 

– Al 2-lea eu –

P.S. > Nu as vrea sa omit pe lista celor care merita „un cap” si pe ai nostri tineri – uneori parintii nu poarta toata vina – care gasesc tot felul de pretexte absolut lamentabile care sa le justifice lenea, uneori chiar prostia si mai tarziu esecul… Dar asta este alt subiect!

Anunțuri
  1. […] articol este raspunsul meu in urma criticilor primite cu privire la articolul publicat precedent : Despre brand-uri si mamele eroilor inelelor (clic pe […]

  2. […] amintiti  de articolul scris pe tema campaniei P&G dedicata mamelor “Olimpicilor”- Despre brand-uri si mamele eroilor inelelor  – La fel ca si in cazul precedent am scris acest articol si pentru parintii si mamele din […]

  3. Reblogged this on Sport – Istorie, Cultura, Societate and commented:

    Dupa acest articol publicat inaintea Olimpiadei, Proctor and Gamble Romania au pus in private toate clipurile integrate in articol de pe Youtube, au scapat cele incarcate si de altii…Ce interes ar avea o corporatie sa-si bage campaniile de comunicare in acces privat, cand de fapt ei fac comunicare de produs.

    … Dar trebuie sa amintim cititorilor ca si-au insusit critica si au facut un clip si cu mama Ana Mariei Branza!!!

    …Ba mai mult chiar au realizat clipuri asemanatoare si in alte tari „de mana a 3-a” in care astfel consumatorii si-au „recastigat” dreptul „la respectul” corporatiei…Iata cateva exemple :
    Guatemala:

    Tailanda

    …Si mai sunt multe dar in privat…
    Am repostat acest clip acum in apropierea olimpiadei de la Soci, cand respectiva firma care nu poarta nici o vina, ocicum nu vina acuzatiilor mele care se adresau strict belferilor din Romania…Dar spre deosebire de altii ei cel putin au luat masuri si au corectat „greseala”

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: