Sportlogic

Despre retelele de socializare in timpul Jocurilor Olimpice

In Lifestyle si tendinte, Sport si societate on Septembrie 15, 2012 at 5:08 PM

un articol de Jimson Lee,

Daca v-ati saturat putin de tonul prea grav sau patetic al articolelor mele, “voila” un subiect mai lejer din categoria – Sport si societate – tendinte – despre „social media”. Se pare ca in zilele noastre cu greu se mai poate „trai-exista in afara” acestor site-uri…

______________________________

Autorul este si proprietarul unuia dintre cele mai populare si respectate site-uri de atletism, specializat in educarea vitezei, fiind citat regulat de ESPN, BBC, NBC si ABC – www.speedendurance.com – de unde a si fost preluat articolul. (articolul original aici – http://speedendurance.com/2012/09/11/social-media-at-the-olympics/#)

_______________________________

Multe se pot intampla in 4 ani. Aruncati o privire la puterea de retelelor de socializare Facebook și Twitter, în timpul Jocurilor Olimpice de la Londra 2012 față de la Beijing 2008. Ce diferenta!? (n.t. – vorbim despre milioane de interventii in plus anul acesta Comitetul Olimpic International au creat un serviciu insarcinati special pentru relatia cu retelele de socializare… Poate ca astfel voi fi luat mai putin la misto in urma insistentelor mele de a da share articolelor de pe sport logic si nu neaparat like – nu esti pe facebook, nici „nu existi”, de fapt incet, incet acestia aproape ca au luat painea de la gura celor de la google…cui ii mai pasa despre referentierea pe motoarele de cautare)

Twitter – Care au fost primele 3 mesaje Twitter in timpul jocurilor? Iată numărătoarea inversă:
Numărul 3: Usain Bolt inainte de finala la 100m, cu 74,000 tweets pe minut. Mult!
Numărul 2: Confruntarea dintre Usain Bolt și Yohan Blake și in finala de 200m cu 80.000 de tweets pe minut (Jimson  a fost responsabil pentru o parte din ea)
Numărul 1: Spice Girls Reunion, cu mai mult de 116000 tweets pe minut la ceremonia de inchidere.
Morala: Fanii muzicii, industria divertismentului și tinerii conduc lumea, cel puțin la nivel de social media…

Facebook – fani ai paginilor diversilor protagonisti la 11 septembrie 2012
Usain Bolt: 8.8 milioane de fani (sau aprecieri – like-uri)
Yohan Blake: 468240 de fani (inainte de Jocuri abia daca avea 40000 – in Romania nici nu stiau cine este – N.T. – crainicii citeau din fise)

N.R – Gata cu „starurile” sa vedem cum au evoluat „revelatiile” (vorba vine revelatii, dominau specialitatea de mult, dar deh… asa este lumea)

Jessica Ennis – campioana olimpica la decatlon – Marea Britanie: 995805 Fani (când autorul dat „like” paginii sale – inainte de Olimpiada – avea doar 86,000 fani)
Sally Pearson campioana de la 100 m garduri feminin – Australia: 31915 Fani (nainte de Olimpiada) cateva sute de fani
SpeedEndurance.com: 2945 Fani J, (completarea mea – iar Sportlogic 39 L), avem o multime de recuperat . Ajută-mă, făcând clic pe „Like”! Sau faceți clic in stanga jos.

Dacă sunteți curioși, Poker Texas Holdem este pagina Facebook care conduce relaxata topul cu peste 65 de milioane de fani.

Observatia mea – Audienta si „participarea” pe retelele de socializare era pana acum un barometru pentu partenereii comerciali ai J.O… Evident nu vorbim despre o banca sau vreo companie aeriana , ci despre firmele implicate in mod direct in competitiile sportive – fabricantii de echipament.  La editia de la Londra, fenomenul capata o noua dimensiune; din ce in ce mai multi amatori ai sportului, fani ai atletilor sau diverselor echipe isi manifesta in mod direct preferintele pentru marcile de echipament. Si pe buna dreptate fiindca unele dintre acestea s-au aratat si au reusit sa convinga ca pasiunea lor merge dincolo de latura pur economica, ba unele au facut chiar eforturi sincere sa confere brand-ului si o dimensiune „quasi-ideologica”.

Pentru încălțăminte și îmbrăcăminte cei 3 piloni ai industriei sportive nu se dezmint (2 europeni si un american):

–         Adidas Originals atinge impresionanta cifra de15 milioane de fani;

–         Nike are peste 10 milioane de like-uri;

–         iar Puma are peste 7 milioane.

Morala (imi apartine, desi ma intreb cum poate cineva sa fie fanul unui pantof…adica il cumpar, il apreciez, dar sa-l pun la masa cu prietenii…) – cine va purta Adidas, va fi cel mai putin original J…Aaaa da era sa uit, multi fani nu inseamna neaparat cel mai bun echipament.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: