Sportlogic

Checklist / playlist pentru sfarsitul lumii cu Laura Badea (2)

In Comunitate, Sport viata si destine on Octombrie 30, 2012 at 4:42 PM

Aceasta este partea a II – a din interviul cu Laura Badea (pentru cei care nu au fost „pe faza” – Partea I este inca pe pagina de intampinare –Asalt – sport si scrima in Romania – cu Laura Badea (1)

Dupa Sfarsitul Lumii, in Partea a III-a acestui interviu –  Laura Badea ne va lasa drept mostenire „invatamintele sale pentru antrenori si tinerii scrimeri”.

____________________________

Cuvant inainte -2012 este anul sfarsitului lumii. Si cum acest blog este putin cam „crispat”, poate ca a venit momentul sa ne relaxam putin. Acest interviu „Sfarsitul Lumii” as fi vrut sa-l inititulez „Jos masca Laura Badea” :)… dar nu s-a putut sa fie asa.

Sfarsitul Lumii asa cum il vad eu - destul de frumos

Sfarsitul Lumii asa cum il vad eu!

Mi s-a intamplat sa citesc destul de des interviuri cu „campioni”. Bine inteles am avut grija „sa-i aleg” pe cei care mi se pareau a fi  valori autentice in disciplinele lor (si nu fac referinta doar la sport). Chiar si eu, umilul dumneavoastra servitor, am reusit sa am discutii apropiate cu cativa maricei din diverse domenii – film, sport, spectacol – si pot sa va spun ca personajele publice (serioase – cei care sunt pusi in situatia sa se expuna in mass-media si la bai de public „dedicat”) ori sunt transparente ca sticla, ori au o masca pe care greu, foarte greu o dau jos. Evident rolul unei astfel de masti este unul de protectie (exact ca in scrima) si nu acela de a crea o iluzie sau de a reda o imagine falsa a chipului din spatele ei.

Cu cei din prima categorie nu avem nici o problema. Husain Bolt este exemplul tipic; baiatul asta este ca o carte deschisa – fara bullshit sau daca este, atunci este de genul funny bullshit ceea ce este altceva… Ba mai  mult, daca vede ca in jur bantuie „fitele si impresiile”, face el ceva si le disperseaza, ajutandu-i si pe cei „vinovati” sa coboare cu picioarele pe pamant. Ultimul a fost Jacques Rogues presedintele C.O.I. Alooo… Ce vrei sa-i faci celui mai rapid om de pe planeta?… Celui care aduce  – doar el singur – cam un sfert din aparitiile media pe tema olimpica, audienta per total insumat si implicit si din incasari…  Sa-i tai franele la Porsche!?…  Nici sa-ti treaca prin gand! Alooo, revino-ti!… Relax man!!!

… Cu cei din a doua categorie in schimb am nevoie sa-i fac sa si le dea jos. Nu(!), nu de dragul palmaresului sau ceva de genul, ci ca sa pot comunica, schimba pareri si invata de la ei; altfel nu vad nici un alt sens intr-o astfel de experienta. OK, este un „grand” – si cei cu asta!? In fata vietii, universului sau a lui Dumnezeu suntem cu totii  aproximativ egali – niste ganganii. Mai degraba „cochetez” cu acestia din urma (in sensul dedicarii timpului ramas pentru ca oricum ei sunt cei care ni l-au dat sau cei care dispun de el dupa bunul plac) si familia, decat sa ma „irosesc” cu o personalitate care nu vrea sa „dea” nimic, cand de fapt ea sau el este  un muritor ca si mine – probabil nici macar  furnici in insectarul istoriei.

… Este cu atat mai dificil cu cat suntem pusi in situatia „sa negociem” cu o deformare profesionala; cu cineva care si-a petrecut  o mare parte din viata la adapostul unei masti la propriu, asa cum este cazul unei/unui scrimer!? Ei bine, nu am putut sa aleg titlul dorit de mine pentru ca Laura nu pare sa poarte vreo masca… (latura mea schizo nu ma lasa sa nu scot un hmmmm :)… totusi!…)

… Pentru a ma asigura de inutilitatea mastii (si a armelor) am optat pentru un interviu „Sfarsitul Lumii” – (autor  T.A. – jurnalist si producator de televiziune care s-a inspirat din interviurile lui J.L.. Acesta nu facut decat sa adapteze maniera lui B.P., care la randul sau a marturisit influenta lui M.P. :). Altfel spus, meritul „gaselnitei” nu revine subsemnatului, ci este al unor tipi destul de luminati de felul lor!)

[Explicatie – O varianta este ca invitatul sa-si imagineze ca se afla in fata sfarsitului iminent si trebuie sa aleaga ce sa salveze pe aceasta planeta; un fel de Noe. Ratiunea aparenta de a salva ce ii este mai drag sau ceea ce considera ea/el mai util/folositor, pentru a supravietui, pentru a se bucura de un sfarsit frumos, fericit sau linistit, eventual pentru a asigura omenirii un nou inceput… „Suspence!”Nu stim(!); invitatul este liber sa-si aleaga singur optiunea! … Deci, in caractere normale – context si introducerea intrebarii, in italic – intrebarea mea, in italic ingrosat – raspunsul Laurei si in barat gandurile „post-raspuns” ale jurnalistului:)]

________________________________

Laura Badea, maine este Sfarsitul Lumii – familia dumneavoastra este la adapost, dar mai puteti salva cate „ceva” pe lumea aceasta –  obiecte, fiinte, orice…”Nu stiu” 🙂 daca pentru un nou inceput sau daca doar pentru un folos oarecare pana in „ultima clipa” – (nevoie vitala, agrement, nevoie culturala, sursa de inspiratie sau educational) – este dupa/ in functie de viziunea, simtirea, voia sau/si sensibilitatea dumneavoastra…

  • Daca ar trebui sa salvati doar o carte (maxim 4)…care ar fi ea?

R 1) – Micul Print – Antoine de Saint Exupery ; Cele 40 de legi ale iubirii – Elif Shafak ; Despre ingeri – Andrei Plesu si Maitreyi – Mircea Eliade.

Frumoase toate…sau aproape. Referitor la partea cu Plesu ; nu am citit-o si cu riscul de a-mi da cu firma in cap, nici nu cred ca se va intampla foarte curand… Mda…  Si foarte optimista Laura 🙂 Micul Print – aproape un inconturnabil in educatia copiilor (si a adultilor…mai ales a adultilor)…Bine inteles formatul multimedia de negasit in romaneste. Cadoul sau popunerea mea pentru Laura si ceilalti  adulti cititori din foarte multele optiuni existente online:

  • Daca ar trebui sa salvati un disc (muzica – nu piese un disc..un compozitor, etc.)?

R 2) – Queen si Vivaldi.

Vivaldi nu se asculta decat pe vinil, dar ca sa nu ma dau fitos –  un compromis in tre Queen si clasica – in memoriam si dedicatie pentru Laura din partea publicatiei Sportlogic:

  • Daca ar trebui sa salvati un obiect – poate fi orice? Repet numarul este flexibil – Exemplu daca acest obiect ar fi sacii de dormit, puteti salva unul pentru fiecare membru al familiei – specificati!

R 3) – Un obiect ? cateva sticle cu apa, o oglinda, un chibrit, o lanterna.

Nu mai spun nimic…Pana si Bear Grylls ar fi gelos…. :)… Acest raspuns merita dezvoltat! Nu voi propune nici un filmulet, avand in vedere ca lista Laurei ar complexa orice „dur de meserie”.

  • Daca ar trebui sa salvati  o cladire (ansamblu de cladiri – orice casa, piramida, pentagonul, etc…)

R 4) – Nu cred ca este cazul. Doar vine sfarsitul lumii. Mi-as dori sa nu se darame bisericuta mea de suflet – Podeanu.

Ce sa-i faci nimeni nu este perfect! 🙂

  • Daca ar trebui sa salvati o personalitate – oricine care este in viata… logic?

R5) – Fetita mea. Pentru mine este cea mai importanta personalitate.

  • Daca ar trebui sa salvati un loc pe planeta – oras, sat, munte, insula nu conteaza?

R 6) –  Locul in care ma simt cel mai bine Valea Mare Pravat – Campulung.

Aproape ca mi-a dat prin gand sa vizitez regiunea. In orice caz am cautat pe net. Mare minune net-ul … dar si un mare minus. Daca nu era tehnologia mai ca m-as fi dus… Hmmm… Aici s-ar putea sa-si piarda din fani, dar o intelegem si o admiram..si din nou ca si la nurmarul 4 … „Perfectiunea” o atingem greu!… Glumim evident! Valabil peste tot in acest interviu, nimeni nu si-ar permite sa puna in discutie alegerile nimanui, oricine ar fi cel intrebat… Dar ne ofera niste indicii(?), ne ofera! 🙂

  • Daca ar trebui sa salvati un tablou (maxim 4)?

R 7) – O icoana cu Sf. Ioan Botezatorul si o fotografie cu familia mea.

  • Daca ar trebui sa salvati un „drog” – tutunul, alcoolul sunt incluse, dar se poate recurge la metafore…?

R 8) – Nu am vicii. Nu inca. O metafora ? Muzica…

Am salvat deja operele unor muzicieni in alegerile/raspunsurile precedente… Putina diversitate Laura altfel tot ce am spus isi pierde sensul sau dimpotriva risca sa apese… Mai ales ca nu v-ati gandit sa salvati ci un MP3 player (macar un MP3 player cu baterii solare)…Idem 4 si 6 🙂

  • Daca trebuie sa fiti dumneavoastra „sfarsitul lumii”…ce chip ati avea (exemplu – cutremur , uragan, razboi, etc…poate fi si ceva „fictiv”… care in mod normal nu omoara decat selectiv sau de placere – exemplu – o moarte de ras )….poate ca aici ar trebui sa explicati putin mai mult  – 2 proprozitii…

R 9) –  Sincer, nu ma vad transformata in „sfarsitul lumii”, deci, nu am nici o idee cum ar fi chipul meu.. Oricine ar fi sfarsitul lumii mi-ar placea sa ne indulceasca ultimele minute ramase.

Amandoi ne-am gandit la acelasi lucru cred – trestia de zahar! 🙂

  • Daca ar trebui sa salvati un film (maxim 4) ?

R 10) – Casablanca – I.Bergman si H.Bogart ; Rain Man – Dustin Hoffman

Filmul complet pe acest link (click pe titlu fabulos  net-ul totusi, nu-i asa!? – eu l-as salva fie doar si pentru Wikipedia si Youtube fiindca impreuna arhiveaza deja o parte semnificativa din memoria si cunostiintele omenirii)- dedicatie Rain Man

  • Daca ar trebui sa salvati un animal si o planta (bine inteles ca nu vorbim doar despre un exemplar din specia respectiva?

R 11) – As salva un caine (cainele meu Ulise – golden retriver) si o floarea soarelui – preferata mea.

Si a mea… dar eum stau prost cu botanica…le confund…Asta ar putea raspunde la intrebarea 9!? 😀

… Si cum sfarsitul nu vine niciodata atunci cand ne asteptam…>> Va urma>>…

– O-O Flo –

  1. […] un exercitiu “de cunoastere” – un interviu “Sfarsitul Lumii” – “Checklist / playlist pentru sfarsitul lumii cu Laura Badea (2)” – luat chiar atunci nu cu mult inainte de ziua […]

  2. […] un exercitiu “de cunoastere” – un interviu “Sfarsitul Lumii” – “Checklist / playlist pentru sfarsitul lumii cu Laura Badea (2)” – luat chiar atunci nu cu mult inainte de ziua […]

Lasă un răspuns

